Syrië - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van Niels Jong - WaarBenJij.nu Syrië - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van Niels Jong - WaarBenJij.nu

Syrië

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

23 Juni 2009 | Libanon, Beiroet

Beste mensen,
Hier het vervolgbericht. Na het vorige bericht ben ik nog een paar dagen in Damascus gebleven. Het is een oude stad met een fantastische sfeer. Overigens vind ik de Syriës fantastische mensen. Ze zijn erg vriendelijk en behulpzaam, schenken te pas en te onpas thee, en zijn in het algemeen erg eerlijk.
Maar goed, na Damascus zijn we (Jake, een Amerikaan en ik) naar Palmyra gereisd, een oude (pre-)Romeinse ruinestad in de woestijn die erg goed bewaard is gebleven. Daarna zijn we nar Hama gereisd en verder naar Aleppo. Aleppo is een erg oude handelsstad met een grote overdekte souq waar werkelijk alles te koop is. Verder is er een mooie citadel en is de sfeer er erg goed.
Vervolgens hebben we nog een groot kruisvaarderskasteel bezocht in het Westen van het land, alvorens weer terug te gaan naar Damascus. Daar heb ik dan nog een paar dagen gerelaxed en vanmiddag ben ik weer terug in Beiroet. Hier heb ik nog een dag of twee en dan is de bedoeling weer naar huis te vliegen.
Zo, dan is iedereen maar weer op de hoogte...
Groeten, Niels

  • 23 Juni 2009 - 17:10

    Tim De Jong:

    We wachten op foto's en meer mooie verhalen.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Libanon, Beiroet

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2012

Ethiopië

27 September 2012

Hoorn van Afrika

06 Juni 2012

Over oude steden en een verdwijnende zee.

26 Mei 2012

In de categorie rare landen...

16 Mei 2012

Tabriz naar Yazd
Niels

Actief sinds 13 Juli 2006
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 46862

Voorgaande reizen:

22 November 2006 - 23 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: