Hij is weer op reis - Reisverslag uit Damascus, Syrië van Niels Jong - WaarBenJij.nu Hij is weer op reis - Reisverslag uit Damascus, Syrië van Niels Jong - WaarBenJij.nu

Hij is weer op reis

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

11 Juni 2009 | Syrië, Damascus

Hallo trouwe lezers,
Hier is na lange tijd weer een bericht. Ik bevind met op het moment in het Midden-Oosten.
Ik heb enkele adg doorgebracht in Beiroet, de hoofdstad van Libanon. Je kunt hier nog goed de gevolgen van de burgeroorlog tussen Christenen en Moslims zien. Maar de stad wordt weer snel opgebouwd. Het is er erg Westers. Vooral in de Christelijke wijken waan je je in Zuid-Europa. Ik heb met enkele mede-backpackers uitstapjes gemaakt naar Tyrus en Sidon, Tripoli en Byblos. Alle Fenicische steden, later Romeins, Christelijk (Kruisvaarders) en islamitisch. al deze culturen hebben hun sporen nagelaten.
's Avond lekker relaxen met een biertje en een waterpijp.
Vandaag ben ik naar Syrië gereisd. Mijn reisgenoot is Amerikaan en moest meer dan 4 uur wachten op toestemming om het land in te mogen, terwijl ik met 15 minuten klaar was. Damascus is een erg leuk stad, zo lijkt het nu. Veel souqs, een grote, ommuurde oude stad. Erg levendig. Vanavond maar eens kijken waar ik de komende wek allemaal heen ga...
Groeten, Niels

  • 11 Juni 2009 - 17:57

    Tim:

    Leuk om van je te lezen. Ja, een Nederlands paspoort is zo gek nog niet. Ik heb deze week mijn vlucht geboekt voor de zomer. Doe de Syriers de groeten.

  • 11 Juni 2009 - 18:31

    MJ:

    Enjoy, klinkt leuk! Grtz, MJ

  • 12 Juni 2009 - 06:45

    Kim:

    Ja hoor, meneer zit weer met zijn gat in het buitenland! Wow...Had je weer wat compensatie kunnen opsparen?! Klinkt goed! Lijkt me wederom een heel mooie reis die je aan het maken bent, geniet ervan!

  • 12 Juni 2009 - 06:48

    Karen:

    He Niels
    Weer een mooie tripje gepland?
    Geniet ervan

    gr uit Den Bosch
    Karen

  • 12 Juni 2009 - 08:02

    A&A:

    ...en wij hebben weer maar liefst 10 min voor het fietsenhok moeten wachten! Dat is ook een event hoor! ......geniet er weer van; groet uit de Hollandse wei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Syrië, Damascus

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2012

Ethiopië

27 September 2012

Hoorn van Afrika

06 Juni 2012

Over oude steden en een verdwijnende zee.

26 Mei 2012

In de categorie rare landen...

16 Mei 2012

Tabriz naar Yazd
Niels

Actief sinds 13 Juli 2006
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 46862

Voorgaande reizen:

22 November 2006 - 23 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: