Vast in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Niels Jong - WaarBenJij.nu Vast in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Niels Jong - WaarBenJij.nu

Vast in Hong Kong

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

18 April 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Beste lezers,

Nu ik door een aswolk toch vast zit in Hong Kong, kan ik wel weer een verhaaltje schrijven.
Na het vorige bericht ben ik doorgereisd naar Hoi An. Dat is een klein, oud, Vietnamees havenstadje. Er staan een hoop leuke oude gebouwtjes aan leuke straatjes. Er hangt een fijne, relaxte sfeer en het eten is er heerlijk! Ik ben er dus een paar dagen blijven hangen. Vandaar ben ik verder gereisd naar Hué. Dat was de oude hoofdstad, toen Viet Nam nog een keizerreijk was. Er is dus ook een groot ommuurd paleiscomplex. Dat is net als in Peking "de verboden stad". Vanuit Hué ben ik naar Ha Noi gereisd. Dat is de huidige hoofdstad van het communistische Viet Nam. Helaas was het de laatste dagen een beetje bewolkt (hoewel dat ook wel lekker was na de hitte van de afgelopen weken).
Vanuit Ha Noi ben ik nog naar Ha Long Baai geweest voor een tweedaagse boottocht. Dit is een heel bijzonder landschap met allerlei bergen die uit de zee opreizen. Ik kan het niet goed omschrijven, beter kun je het even googelen :).
Ik zou dus via Hong Kong terugvliegen. maar vandaar gaan er geen vluchten naar Europa voorlopig. ik heb dus maar het vleigveld verlaten en een goedkoop hotelletje gezocht. We zien wel hoe lang het duurt. kan ik ondertussen ook mooi Hong Kong eens even bekijken, dat wilde ik toch al langer :)
Groeten!

  • 19 April 2010 - 12:52

    Tim De Jong:

    IJsland nu ook bij de 'as' van het kwaad. ;-)

  • 19 April 2010 - 14:56

    AnneS:

    Jeetje je hebt wel 'pech' zeg of MOEST je nu alweer terug zijn hier om te starten met werk?

    Geniet ervan daar en hopelijk kun je snel weer terug deze kant op
    liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2012

Ethiopië

27 September 2012

Hoorn van Afrika

06 Juni 2012

Over oude steden en een verdwijnende zee.

26 Mei 2012

In de categorie rare landen...

16 Mei 2012

Tabriz naar Yazd
Niels

Actief sinds 13 Juli 2006
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 46857

Voorgaande reizen:

22 November 2006 - 23 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: