Santiago - Reisverslag uit , van Niels Jong - WaarBenJij.nu Santiago - Reisverslag uit , van Niels Jong - WaarBenJij.nu

Santiago

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

10 Februari 2010 | ,

Muy buenas noches señoras y señores,

¿Waar waren we ook weer gebleven? Na El Calafate ben ik naar El Chaltén gereisd, zoals ik al aankondigde. Dat is een heel nieuw dorp in het Andesgebergte, wat de Argentijnen vooral hebben gebouwd om de Chilenen te snel af te zijn. Er is daar namelijk een stuk bergachtig gebied waar de grens tussen beide landen nog niet vaststaat. Als je dan gewoon een dorp begint dan is het van jou! Ook hier heb ik een paar wandeltochten gemaakt, naar het Fitz Roy-massief en naar de Cerro Torre. Tijdens die laatste tocht was de lucht helder en kon je de top goed zijn, dat schijnt erg zeldzaam te zijn. Des te erger dat mijn fototoestel er juist toen mee ophield! Het heeft wel eens vaker kuren gehad als het nat is geweest, maar nu ging het niet meer over. Inderdaad ben ik ook in een twee dagen durende bustocht naar San Carlos de Bariloche gegaan. Daar lijkt het een beetje op Zwitserland: beboste bergen (naaldbos), houten huizen, etc. Helaas regende het steeds... Ik ben daarom maar wat eerder dan gepland weer overgestoken nar Chili. (Ja, weer moest de hele bus worden uitgepakt en alles en idereen door de scanner.) Ik ben toen naar het eiland Chiloé gereisd. Dat is een eiland met in het verleden erg opstandige bewoners met een eigen cultuur. Ze hebben een leuke, kleurrijke bouwkunst met paalwoningen aan het water en heel typische kerkgebouwen die ook UNESCO-erfgoed zijn. Gister heb ik dan een heel luxe nachtbus genomen naar Santiago, de hoofdstad van Chili. Aangezien de tocht 17 uur zou duren heb ik maar eens luxe gedaan. De stoelen stonden zo wijd dat er maar 24 mensen in de bus kondenm beetje vergelijkbaar met business class in een vliegtuig. Met inderdaad een diner en een ontbijtje geserveerd.
De weeronslag is groot. In kwam in Santiago aan met drie lagen kleding en winterjas, maar loop nu in een shirtje en op slippers. Heerlijk zo´n stad waar ´s avonds nog iedereen op straat is. Morgen of overmorgen ben ik van plan naar Valparaíso te gaan en wellicht nog een paar wijnboerderijen te bezoeken. Dan wordt het (helaas?) al weer tijd om weer richting Buenos Aires te gaan...
Ik heb jullie alweer te lang vermoeid. Tot de volgende keer.

Niels

  • 11 Februari 2010 - 01:19

    Niels De Jong:

    Oja, ik heb dus inmiddels een nieuw fototoestel gekocht, Geen zorgen dus, er komen plaatjes :)

  • 11 Februari 2010 - 04:20

    MJ:

    35 graden....
    Ruilen??

  • 11 Februari 2010 - 07:18

    AnneS:

    Vermoeid?? Niels jij vermoeit ons toch niet? Juist leuk om voor te stellen dat er iemand die ik ken in ieder geval WEL op slippers kan lopen, want hier is alles weer witter dan wit...
    Geniet ervan!
    Liefs

  • 11 Februari 2010 - 21:52

    A&A:

    vermoeien? dat is juist een oppepper na een uurtje glibberen over des Hollandsche wegen. LIjkt hier ook wel een Chileense zoutvlakte (maar dan zonder zout, dat is namelijk op :-)
    Geniet ervan!
    Groet uit het nachtelijk R'dam!

  • 17 Februari 2010 - 07:03

    Ilse:

    Gelukkig ben je nog net op tijd terug om er even een lang weekend tussenuit te gaan. Best vermoeiend zo'n vakantie :-P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2012

Ethiopië

27 September 2012

Hoorn van Afrika

06 Juni 2012

Over oude steden en een verdwijnende zee.

26 Mei 2012

In de categorie rare landen...

16 Mei 2012

Tabriz naar Yazd
Niels

Actief sinds 13 Juli 2006
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 46855

Voorgaande reizen:

22 November 2006 - 23 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: