Even er tussenuit... - Reisverslag uit Valletta, Malta van Niels Jong - WaarBenJij.nu Even er tussenuit... - Reisverslag uit Valletta, Malta van Niels Jong - WaarBenJij.nu

Even er tussenuit...

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

21 September 2011 | Malta, Valletta

Beste allemaal,

Het was even tijd om er een weekje tussenuit te gaan en wat vakantiedagen op te snoepen :). Een rondje zoeken op internet voor goedkope tickets op korte termijn naar een oord waar ik nog nooit geweest was bracht me naar Malta.
Deze EU-lidstaat bestaat uit twee eilanden (en een paar kleintjes) net onder Sicilië. Het heeft een uitgebreide geschiedenis met bewoning sinds de prehistorie, kolonisatie door de phoeniciërs, romeinen, arabieren. Het is eeuwenlang de thuisbasis geweest van de ridders van de Soevereine Militaire Orde van Malta (een orde van kruisridders die de pelgrimsroute naar Jerusalem beveiligden en gewonde kruisridders verzorgden). Deze lange geschiedenis heeft een hele hoop sporen achter gelaten, vooral in de vorm van allerlei fortificaties, kastelen en verdedigingstorens. Mooi om allemal te zien. Verder heerst er echt een mediterrane, relaxte sfeer en was het lekker weer!
Ik heb allerlei bezienswaardigheden kunnen bekijken. Verder heb ik (op het zustereiland Gozo) gedoken, wat weer erg leuk was om te doen. Het eialnd Gozo is niet zo groot en qua verkeer erg rustig. Ideaal dus om een mountainbike te huren en op eigen gelegeheid rond te rijden van stadje A naar strand B...
Het weekje was zo om. Malta is een aanrader voor een korte vakantie!

• 21 September 2011 - 09:42

Tim:

Leuk

• 21 September 2011 - 10:47

Cobie:

Hoi, hoi,

Jij bent er dus ook tussenuit geweest. Je verhaal klinkt goed! Duiken op Honduras was qua zicht trouwens stukken beter dan in de Filipijnen (het zicht was maandag ongeveer 6mtr), maar ik heb er opnieuw van genoten. Enorm veel vissen hier. Volgende keer duiken gaat wrs. Libanon worden (heb daar volgend jaar een meeting gepland staan).

Groetjes Cobie

• 03 Oktober 2011 - 20:50

Geert:

Je gaat al settelen zie ik!
    Leuk om weer wat te lezen