Uruguay & De Laatste Loodjes - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Niels Jong - WaarBenJij.nu Uruguay & De Laatste Loodjes - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Niels Jong - WaarBenJij.nu

Uruguay & De Laatste Loodjes

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

21 Februari 2010 | Uruguay, Montevideo

Dag allemaal,

Sinds het laatste bericht heb ik inderdaad een Chileense wijnboederij bezocht en ben ik inderdaad naar Valparaíso geweest. Dat laatste is een stad aan zee op een smalle landstrook. Toen die vol was zijn ze verder gaan bouwen tegen de steile heuvels op. De kleurige huizen geven een leuk plaatje. Van Chili ben ik via Mendoza naar Buenos Aires gebust. Daar ben ik overgevaren naar Colonia del Sacramento, een leuk en fotogeniek koloniaal stadje in Uruguay. Nog een uitstapje gemaakt naar de hoofdstad Montevideo, waar overigens niet bijzonder veel te beleven was. Wel was er vlak bij een strand, daar heb ik dus maar een dagje gerelaxed in de zon. Daarna weer overgevaren naar Buenos Aires om nog wat laatste site-seeing te doen. Ik had al heel wat verschillende dingen meegemaakt deze reis, maar de laatste dag werd het geheel nog gecompleteerd door een roofoverval met vuurwapen. Gelukkig had ik al mijn belangrijke documenten niet op zak. Ze zijn er uiteindelijk ervandoor gegaan met wat geld en mijn rugzak. Dat zal een tegenvaller voor ze geweest zijn, want ik had mijn camera in mijn broekzak, wat ze niet gezien hebben. O, en mijn horloge heb ik geweigerd af te geven, het moet niet te gek worden. het irritante is wel dat mijn sleutelbos en USB-stick etc. er wel in zaten, maar goed daar komen we wel weer oveheen! Aangifte doen in Argentinië is ook een belevenis trouwens. De volgende dag teruggevlogen. Ik mocht eerst niet mee, want er was gedoe over mijn ticket, maar ook is gelukkig opgelost. toen werd het opeens noodweer en mochten we niet opstijgen. Dat resulteerde weer in een vertraging, waardoor ik op een haar na net mijn aansluiting in Rome kon halen. Mijn bagage heeft het niet gered, waardoor ik in een shirtje door de Hollands kou naar Utrecht gereisd ben. Brrr. Inmiddels is de bagage ook weer bezorgd. zo nu ga ik voorlopig effe bijkomen en gewoon maar werken, dat is een heel wat rustiger leven :)
Bedackt voor de belangstelling en tot de volgende keer maar weer!