Tempels - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Niels Jong - WaarBenJij.nu Tempels - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Niels Jong - WaarBenJij.nu

Tempels

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

03 April 2010 | Cambodja, Phnom-Penh

Beste lezers,

Inmiddels heb ik een uitstapje gemaakt naar Cambodja. Vanuit Ho Chi Minh City (HCMC) ben ik naar Phnom Penh gebust, de hoofdstad van Cambodja. Cambodja lijkt erg op Thailand vind ik: bouwstijl, eten, uiterlijk van de Cambodjanen, taal, etc. Ze zijn hier ook echt Boeddhistisch (ja, met van die monniken in het oranje.) Ik heb in Phnom Penh wat rondgehangen en wat tempels en het koninklijk paleis bekeken. Ook ben ik naar "The Killing Fields" geweest. Dar werden de tegenstanders van de Rode Khmer afgeslacht. De kogels moetsen worden gespaard, dus ze werden doodgemarteld. Een hele hoop massagraven zijn reeds opgegraven. Er komen met hevige regen echter ng steeds botten bloot te liggen. indrukwekkend.
Van Phnom Penh ben ik naar Siem Reap gebust. Deze stad leeft van het toerisme. Vlabij zijn namelijk een aantal middeleeuwse tempelsteden, zoals Angkor Wat en Angkor Thom. Sommige gebouwen zijn nog perfect overeind met prachtige khmer-architectuur en steenhouwwerk-reliefs. ik heb er een lange dag van gemaakt op een mountain-bike, maar ik denk dat je er makkelijk weken zoet mee kan zijn als je al die tempels wilt zien... Ik vond het idrukwekkend en werklijk prachtig, maar na een dag in die slopende hitte over die steenhopen geklauterd te hebben vond ik het wel weer okay.
Vandaag ben ik weer teruggevlogen naar HCMC. Morgenochtend ga ik ontbijten met een Australische kennis die stomtoevallig voor zijn werk twee weken hier is. Daarna wil ik op weg gaan naar het noorden van Viet Nam.
Daarover meer in de volgende aflevering.
Groeten, Niels

  • 03 April 2010 - 17:02

    MJ:

    Je hebt nu beter weer uitgekozen.
    Fijne paasdagen alvast.
    Grtz,

  • 03 April 2010 - 17:19

    Tim De Jong:

    Ik zou het wel fijn vinden, zo lekker warm, want hier is het maar guur met regen, hagel etc. Angkor wat eo zijn inderdaad prachtig.

  • 04 April 2010 - 19:25

    Geert:

    Tjonge, de Killing Field. Dat heette in Nixon taal de Sideshow, ongeautoriseerd binnenvallen, de oorlog verliezen en de overwinnaars maken er een slachthuis van. Later NB bevrijd door de Vietnamezen.
    Hoe is je vietnamees? Net zo goed als je Spaans?
    Enjoy :-)
    GeertFeith

  • 05 April 2010 - 17:12

    Ilse:

    Zo globetrotter,

    Dus na een dag fietsen, had je het al weer gezien. Toch eens wat aan die conditie gaan doen Niels ;-).
    Leuk trouwens om jouw verhalen weer te lezen en kijk uit naar de volgende aflevering.

    En btw, morgen hebben wij hier 17 graden en veel zon, ik dacht, ik zeg het maar even.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2012

Ethiopië

27 September 2012

Hoorn van Afrika

06 Juni 2012

Over oude steden en een verdwijnende zee.

26 Mei 2012

In de categorie rare landen...

16 Mei 2012

Tabriz naar Yazd
Niels

Actief sinds 13 Juli 2006
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 46859

Voorgaande reizen:

22 November 2006 - 23 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: