Motorfiets en duiken - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Niels Jong - WaarBenJij.nu Motorfiets en duiken - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Niels Jong - WaarBenJij.nu

Motorfiets en duiken

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

08 April 2010 | Vietnam, Nha Trang

Dank voor jullie reacties!

Ik heb inmiddels inderdaad die Australische vriend getroffen die ik al jaren niet meer had gezien. Hoe toevallig!! Ik ben daarna vanuit Ho Chi Minh nar Da Lat gegan. Dit is een stadje in het bergland in Zuid-Vietnam. Het klimaat is er aangenaam en er worden veel groeten en fruit verbouwd. Ik heb hier een motorrijder ontmoet (of eigenlijk heeft hij mij gevonden), een zogenaamde "easy rider". Ze brengen mensen achterop de motor van A naar B, ook in meerdaagse trips. Ik heb me in twee dagen van Da Lat naar Nha Trang laten rijden. Mijn chauffeur/gids was een erg vriendelijke, bescheiden en ook erudiete man. Hij heeft me veel verteld over de geschiedenis van Vietnam, de politieke situatie, het leven van de mensen hier, etc. Verder heft hij me onderweg vanalles laten zien, zoals koffieplantages, peperplantages, een pasievruchboomgaard, een zijderupsenfarm en zijdefabriek, allerlei tempels, watervallen, etc. Ik heb zo ook weer een hoop nieuw Vietnamees eten leren kennen. De mensen op het platteland zijn erg aardig. Als de eerste verlegenheid is overwonnen, word je makkelijk uitgenodigd voor het eten o.i.d.
Inmiddels ben ik al een par dagen in Nha Trang. Dit is echt een uitgaanscentrum, zowel voor buitenlandse toeristen als voor Vietnamezen. Veel gezelligheid, ook al omdat ik een groepje met twee Noren, en Franse en een Amerikaan heb ontmoet met wie ik nu al een paar dagen optrek. Gister en vandaag ben ik wezen duiken. Ook dat is hier erg mooi. Ik heb weer vanalles gezien an koraal, vissen, zeekomkommers, zeeslakken, etc. etc.
Vanavond ga ik met de nachtbus nar Hoi An, een stad halverwege Vietnam. (Ik heb nog mar 10 dagen over, dus ik moet een beetje voortmaken :))

Groeten iedereen!

  • 09 April 2010 - 08:35

    Ilse:

    Ik zou niet zo snel voor Vietnam kiezen als vakantiebestemming maar door jouw verslag begin ik er toch heel anders naar te kijken. Het lijkt me idd toch wel fantastisch.
    Geniet nog maar lekker van de laatste 10 dagen want daarna is het ook voor jou .... weer, zoals iedereen en zoals het hoort, gewoon aan de slag :-P

  • 09 April 2010 - 20:26

    Marianne:

    Klinkt erg goed en je hebt het duidelijk naar je zin!!! Geniet er nog van want 10 dagen gaan ook al weer snel voorbij.... ben benieuwd naar je volgende verhalen ;-)

  • 10 April 2010 - 02:28

    AenA:

    haaj nile! dat klinkt weer fantastisch. we zijn weer benieuwd naar je plaatjes! geniet ervan, nog eventjes !

  • 10 April 2010 - 07:57

    MJ:

    Waaw, klinkt erg goed dat wereldreizen!
    Grtz, MJ

  • 10 April 2010 - 13:53

    Ah:

    ik ben heel benieuwd naar de nieuwe vietnamese gerechten die je hebt gegeten en hoe het bij de mensen thuis was. Geniet van de resterende dagen in deze boeiende omgeving.

  • 11 April 2010 - 08:45

    Iris:

    Hé Niels,
    Leuk je verhalen te lezen. Krijg ook zin in zo'n vakantie! Als je terug bent wil ik graag de uitgebreide versie horen. Geniet van je laatste weekje vakantie!
    Groet, Iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Nha Trang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2012

Ethiopië

27 September 2012

Hoorn van Afrika

06 Juni 2012

Over oude steden en een verdwijnende zee.

26 Mei 2012

In de categorie rare landen...

16 Mei 2012

Tabriz naar Yazd
Niels

Actief sinds 13 Juli 2006
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 46853

Voorgaande reizen:

22 November 2006 - 23 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: