Zuid-Oost Azië - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Niels Jong - WaarBenJij.nu Zuid-Oost Azië - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Niels Jong - WaarBenJij.nu

Zuid-Oost Azië

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

29 Maart 2010 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Best allemaal,

Het is schandalig, maarwaar: ik ben weerop reis. nog even de overuren en vakantieuren opmaken voor ik aan mijn nieuwe baan begin. De reis voert ditmaal naar Zui-oost-Azië.
Gister ben ik aangekomen in Ho Chi Minh Stad, het vroegere Saigon. Ik heb zo'n beetje de stad verkend en wat tempels enzo bezocht. Ook het vroegere regeringsgebouw van Zuid-Vietnam, wat door de communistische overwinnaars "Reunification Palace" is genoemd.
Vandaag ben ik naar het hoofdkwartier van de Cao Dai relige geweest. Dat is een soort geloof mt allerlei elementen uit het Buddhisme, Confuciaisme, Hindoeïsme, Christendom en Islam. De tempel is erg kleurrijk, zo ook de glovigen tijds de dienst.
Verder ben ik nog naar de Cu Chi tunnels geweest. Dit was een tunnelsysteem dat door de communistische Viêt Cong gebruikt werd bij de guerilla-oorlg tgen de Amerikanen. Erg interessant allemaal.
Morgen ga ik voor enkele dagen naar Cambodja, onder andere om Angkor Wat te zien. Daarver dus later meer.

Groeten, Niels

• 29 Maart 2010 - 12:59

Tim De Jong:

Nou, veel plezier daar.
    Angkor Wat is in ieder geval heel mooi!

• 29 Maart 2010 - 18:43

MJ:

Ik struikel al over de woorden als ik ze hier lees.. Lukt het uitspreken een beetje?
    Klinkt leuk, veel plezier,
    Mzzl, MJ

• 30 Maart 2010 - 07:04

Jeanet Anneke Martin:

Zo wereldreiger je bent weer veilig aangekomen.
    Al weer veel gezien in en korte tijd. Kijken uit naar je avonturen in Cambodja. Wij moeten het weer redden zonder jouw, gaat lukken denken we.
    Groeten van bali 1

• 30 Maart 2010 - 14:08

Niels:

Zeg, misschien moet jij een reisboek gaan maken? Op zich niet een verkeerde baan en aan de voorwaarden voldoe je al: veel en ver weg :-)
    Heel veel plezier in ZO-Azie!!